فرایند تحقیق بازاریابی 5 مرحله ای
نوشته شده توسط : Mihayloo

با تغییر مداوم که یک هنجار در بازاریابی و تجارت است ، یک چیز یکسان است: نیاز به تحقیقات بازاریابی. تحقیقات بازاریابی ابزاری مفید برای سازمانها برای شناسایی بهتر استراتژی های بازاریابی و ارزیابی تصمیمات تجاری با استفاده از داده ها است. درست همانطور که شما بدون برنامه ریزی به تعطیلات نمی روید ، نباید بدون حمایت از آنها با تحقیق و داده ، استراتژی های بازاریابی را طراحی کنید. به طور خلاصه ، فرایند تحقیقات بازاریابی ستون فقرات تصمیمات آگاهانه تجارت و بازاریابی است.

شاید از شنیدن این موضوع که تحقیقات بازاریابی یکی از اولین مواردی است که سازمان ها به دلیل سرمایه گذاری زیاد (و گاهی پولی) از بودجه بازاریابی خود کاهش می دهند ، تعجب کنید. این بهترین تصمیم نیست ، به ویژه هنگامی که شرکت شما قصد دارد محصول جدیدی را راه اندازی کند یا به بازار جدید وارد شود. همانطور که برخی از استارتاپ های زرنگ آموخته اند ، اگر این کار را به درستی انجام دهید و روند درست را دنبال کنید ، تحقیقات بازاریابی گران نیست.

بیایید بهترین شیوه ها را هنگام طی کردن فرایند تحقیقات بازاریابی پنج مرحله ای بررسی کنیم:

1. مشکل یا فرصت را تعریف کنید

مهمترین بخش فرایند تحقیقات بازاریابی ، تعریف مشکل است. برای انجام هرگونه تحقیق و جمع آوری داده ها ، باید بدانید که از تحقیق چه می خواهید یاد بگیرید. در تحقیقات بازاریابی ، تعریف مشکلی که برای حل آن نیاز دارید ، تعیین می کند که اطلاعات مورد نیاز شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید و چگونه می توانید آن اطلاعات را بدست آورید. این به سازمان شما کمک می کند تا مشکل یا فرصت اصلی را روشن کند ، مانند چگونگی رسیدگی به بهترین وجه از دست دادن سهم بازار یا نحوه راه اندازی یک محصول جدید به یک جمعیت شناسی خاص.

سؤالاتی را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد مشکل (یا فرصت) خود را تعریف کنید ، و تمام دلایل بالقوه را بررسی کنید تا تحقیق بتواند به اطلاعاتی که در واقع برای حل آن مشکل نیاز دارید ، کاهش یابد یا تعیین کنید که چه عملی را در مورد یک فرصت انجام دهید. اغلب اوقات ، این سؤالاتی است که در مورد اینکه بازار هدف شما یا شخصیت خریدار ایده آل شما چه کسی است (به عنوان مثال: "مشتری ایده آل ما چگونه است؟"). اینها ممکن است شامل سؤالاتی در مورد جمعیت شناسی ، شغل آنها باشد ، چه چیزی دوست دارند در اوقات فراغت خود انجام دهند - هر چیزی که به شما کمک کند تصویری واضح تر از شخصیت خریدار ایده آل خود داشته باشید. تا حد امکان متغیرها و دلایل بالقوه را در نظر بگیرید.

Data-driven decisions start with good data. Here’s a tactical guide to help teach you How to Do Market Research.

2. برنامه تحقیق بازاریابی خود را تدوین کنید

بعد از اینکه تمام علل بالقوه مشکل را بررسی کردید و از این سؤالات استفاده کرده اید تا دقیقاً آنچه را که می خواهید حل کنید ، جوشانید ، زمان آن رسیده است که برنامه تحقیق را بسازید. برنامه تحقیق شما می تواند برای ایجاد بسیار زیاد باشد زیرا می تواند شامل هر روشی باشد که به شما در پاسخ به مشکل تحقیق کمک کند یا فرصتی را که در مرحله اول مشخص شده است ، کشف کنید.

برای کمک به شما در تهیه برنامه تحقیق ، اجازه دهید چند تکنیک برای انجام تحقیقات را مرور کنیم:

    واداغلب اوقات ، شما با استفاده از این تاکتیک بهترین بازخورد را دریافت می کنید زیرا مستقیماً به منبع می روید. این ممکن است به شکل یک گروه تمرکز یا مصاحبه های یک به یک باشد. از مشکل تحقیق تعریف شده خود برای کمک به انتخاب افراد مناسب برای مصاحبه استفاده کنید.
  • یک نظرسنجی را با استفاده از Surveymonkey یا ابزار دیگری انجام دهید.
  • تست های کاربر را در وب سایت یا صفحه فرود خود اجرا کنید. این یک رویکرد مقرون به صرفه است که می تواند بینش و داده های زیادی را در مورد نحوه رفتار مشتریان یا مشتریان بالقوه به چیزی ارائه دهد ، خواه این پیام رسانی جدید باشد یا برندسازی یا یک محصول یا خدمات اصلاح شده یا خدمات شما که در مورد ارائه آن فکر می کنید. تست های ساده A/B می توانند در کشف رفتار کاربر مسیری طولانی داشته باشند. از ابزارهای تنظیم گرما ، مانند Hotjar یا Lucky Orange ، و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا HubSpot Analytics استفاده کنید تا بسته به آنچه داده های خود را جمع آوری می کنید ، نتایج را ردیابی کنید.

اغلب اوقات ، ما همه این کارها را انجام می دهیم و تمام داده ها را جمع می کنیم - فقط برای درک اینکه ما مجبور نیستیم چرخ را دوباره اختراع کنیم زیرا کسی قبلاً یک مطالعه مشابه و معتبر را انجام داده بود یا همان مشکل را حل کرده بود. این بدان معنا نیست که شما نیازی به انجام هیچ تحقیق ندارید ، بلکه یادگیری در مورد آنچه سازمان های دیگر برای حل یک مشکل انجام داده اند یا از یک فرصت استفاده کرده اند می تواند به شما کمک کند تا مطالعه تحقیق خود را تغییر داده و در هنگام بررسی همه گزینه های تحقیق ، در وقت خود صرفه جویی کنید. در تحقیقات بازاریابی ، این داده های ثانویه نامیده می شود زیرا توسط شخص دیگری جمع آوری شده است ، در مقابل داده های اصلی که شما از طریق مطالعه تحقیق خود جمع می کنید.

3. داده ها و اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید

در تحقیقات بازاریابی، بیشتر داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، کمی (اعداد یا داده‌ها) در مقابل کیفی هستند که توصیفی و مشاهده‌ای هستند. در حالت ایده آل، ترکیبی از این دو نوع داده را جمع آوری خواهید کرد. به عنوان مثال، ممکن است یک تست A/B در وب سایت خود اجرا کنید تا ببینید آیا یک ردیف قیمت گذاری جدید کسب و کار بیشتری را به همراه خواهد داشت یا خیر. در آن مطالعه تحقیقاتی، ممکن است با چندین مشتری در مورد اینکه آیا سطح قیمت گذاری جدید برای آنها جذاب است یا خیر، مصاحبه کنید. به این ترتیب، داده های سخت و داده های کیفی را دریافت می کنید که رنگ و بینش بیشتری را ارائه می دهد.

هنگام جمع‌آوری داده‌ها، مطمئن شوید که معتبر و بی‌طرفانه هستند. شما هرگز نباید از مصاحبه شونده تحقیق بپرسید: "به نظر شما ما باید یک ردیف قیمت بالاتر را با خدمات اضافی ارائه دهیم، درست است؟"این نوع سؤال به وضوح برای تأثیرگذاری بر نحوه پاسخگویی فرد طراحی شده است. سعی کنید هر دو سوال باز و بسته بپرسید (به عنوان مثال، یک سوال چند گزینه ای که می پرسد چه محدوده درآمدی شما را به بهترین شکل توصیف می کند).

4. تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش یافته ها

اکنون که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کرده اید، نوبت به بخش سرگرم کننده می رسد: تجزیه و تحلیل داده ها. اگرچه ممکن است یک اطلاعات یا داده به سمت شما بیاید، اما مهم است که به دنبال روندها به جای اطلاعات خاص باشید. همانطور که داده های خود را تجزیه و تحلیل می کنید، قبل از جمع آوری داده ها، سعی نکنید الگوهایی را بر اساس فرضیات خود بیابید.

گاهی اوقات، نوشتن خلاصه ای از مطالعه، شامل فرآیندی که دنبال کرده اید، نتایج، نتیجه گیری ها و اقداماتی که بر اساس آن نتایج را توصیه می کنید، مهم است. حتی اگر نیازی به گزارش رسمی تحقیقات بازاریابی ندارید، مطمئن شوید که مطالعه و نتایج را مرور می‌کنید تا بتوانید اقدام توصیه شده را بیان کنید. اشتراک‌گذاری نمودارها و داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید بی‌معنی است اگر منجر به عمل نشود. ابزارهایی مانند وبلاگ ساز رایگان HubSpot می توانند به شما کمک کنند نتایج را به روشی آسان منتشر کنید.

آیا فرضیه شما اشتباه بود؟عالی است - به همین دلیل است که آزمایش می‌کنید و هنگام تصمیم‌گیری که می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر سازمان شما داشته باشد، با فرضیات کار نمی‌کنید. همیشه بهتر است نتایج را همانطور که هستند در نظر بگیرید تا اینکه داده ها را برای اثبات درستی خود تغییر دهید.

5. تحقیقات خود را عملی کنید

تحقیق شما کامل استوقت آن است که یافته های خود را ارائه دهید و اقدام کنید. شروع به توسعه استراتژی ها و کمپین های بازاریابی ورودی خود کنید. یافته های خود را آزمایش کنید و شروع کنید! بزرگترین نکته در اینجا این است که، اگرچه این دور از تحقیقات کامل شده است، اما تمام نشده است.

مشکلات، محیط کسب و کار و روندها دائماً در حال تغییر هستند، به این معنی که تحقیقات شما هرگز تمام نمی شود. روندهایی که از طریق تحقیقات خود کشف کردید در حال تکامل هستند. شما باید داده های خود را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کجا می توانید پیشرفت کنید. هرچه بیشتر در مورد شخصیت های خریدار، صنعت و شرکت خود بدانید، تلاش های بازاریابی و شرکت شما موفق تر خواهد بود. وقتی به این موضوع نگاه می کنید، باید به این فکر کنید که چرا بسیاری از سازمان ها زمان و منابعی را برای تحقیقات بازاریابی اختصاص نمی دهند.

البته، فرآیند تحقیقات بازاریابی بسیار بیشتر از این پنج مرحله اصلی است، اما اینها برای شروع کافی هستند. موفق باشید و حتماً نکاتی را که برای انجام تحقیقات بازاریابی کشف کرده اید به اشتراک بگذارید!

این پست در ابتدا در ژوئن 2016 منتشر شد و به روز شده است.

The Ultimate Guide to Inbound Marketing Personas

تلاش‌های بازاریابی ورودی خود را با:

راهنمای نهایی برای شخصیت های بازاریابی ورودی

Check It Out

Deep-Dive-Guide-Into-How-To-Do-Market-Research-cover

تصمیمات مبتنی بر داده با داده های خوب شروع می شود. در اینجا یک راهنمای تاکتیکی برای کمک به آموزش شما وجود دارد

راهنمای شیرجه عمیق به نحوه انجام تحقیقات بازار

Check It Out

Brooke Tomasetti

درباره نویسنده

بروک توماستی قبلاً مشاور بازاریابی در SmartBug Media بود. او قبلا در بازاریابی دیجیتال در یک آژانس بازاریابی خلاق و برندینگ کار می کرد. هدف او را می توان به استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تولید سرنخ و درآمد برای مشتریان کاهش داد. بروک در رسانه‌های اجتماعی متخصص است و با استفاده از استراتژی بازاریابی اجتماعی پولی، بازگشت سرمایه ایجاد می‌کند و استفاده مشتری از پلتفرم HubSpot را به حداکثر می‌رساند. مقالات بیشتر بروک توماستی را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: